"Ihan kiva"

Vuosi 2013 alkoi sen verran kiireisissä merkeissä, että blogin kirjoittaminenkin on jäänyt vähille. Tuli ahmittua ehkä liikaakin kursseja alkuvuodelle mutta onneksi suurin osa kursseista on nyt loppu tai lopussa. Lähdin myös mukaan Nefan hallitukseen, joten sieltäkin tulee ihan mukavasti tekemistä. Eli kiire on itse aiheutettua mutta kyllä tämä tästä.

Värjäsin eilen hiukseni Schwarzkopf Live Color XXL (Hypnotic red)  -kestovärillä. Tänään kävin myös leikkauttamassa hiukseni, koska etuhiukset oli kasvanut liian pitkiksi ja takana oli kuivaa latvaa. Eli oli siis jo aikakin mennä leikkaamaan hiukset. Lisäpontta päätökselle antoi huomenna alkava kylpyläviikonloppu, jonka aikana juhlitaan myös äitini viiskymppisiä.

Olin hiusten leikkuun jälkeen itse todella tyytyväinen hiuksiini. Nyt hiukset näyttää hyvältä ja tuntuvatkin jotenkin kevyemmiltä. Olin siis itse niiiin tyytyväinen kunnes erehdyin kysymään Timon mielipidettä. "Onhan nuo taas punertavat ja suurinpiirtein saman pituset, ku ennenkin."

Alkoi pikkasen ärsyttää mutta toisaalta onhan tuo kommentti osittain totta. En uskalla tehdä mitään radikaalia hiuksilleni. Aina on ollut pitkät hiukset. Välillä on ollut etuhiukset ja välillä ei. Välillä etuhiukset on ollut hieman eri malliset. Yläasteen ja lukion ajan minulla oli blondit hiukset. Sitten olin brunette (palasin luonnolliseen väriini) ja nyt olen ollut innostunut punaisesta. Minulla on aina värikausia, niin hiuksissa kuin vaatteissa. En siis uskalla vetää siiliksi ja värjätä mustiksi. Mutta toisaalta, miksi pitäisi jos itse pitää omasta tyylistään.

Suurin virhe oli kysyä Timon mielipidettä. Timo on just niitä miehiä joilta saa ulkonäköä koskevaan mielipidekysymykseen yleensä vastaukseksi vain "ihan kiva". Minun siis pitää aina odottaa, että näen naispuolisia tuttuja saadakseni edes jonkin asteista kommenttia ulkoisesta olemuksestani. Mutta näin on varmasti monella. Onhan?

Kommentit

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Foliokiharat

Lasange, lasangne

Timo kylässä -Sunnuntai