Ajantaju

Muutin Helsinkiin heinäkuun lopulla suorittamaan opiskeluuni liittyvää työharjoittelua. Olen todellakin pitänyt työpaikastani ja asumisesta Helsingistä. Ei Helsinki ole niin paha paikka kuin väitetään. Mutta ei myöskään niin suuri ja hieno kuin uskotellaan. Ihan ok. Voin kuvitella asuvani täällä tulevaisuudessa pidempäänkin.

Nyt kuitenkin harjoittelu on lopussa. Vain kaksi viikkoa jäljellä. Kuun lopulla on tarkoitus muuttaa takaisin Joensuuhun kirjoittamaan opinnäytetyötä eteenpäin, kun ei se kirjoittaminen ole täällä oikein sujunut. Lähdekirjallisuutta olen lukenut ja muistiinpanoja on mukavasti mutta pitäsi saada nämä sekalaiset muistiinpanot vielä koottua yhdeksi järkeväksi tekstiksi.

Järkyttävää kuinka nopeasti aika kuluu kun on tekemistä. Vastahan mie tänne muutin ja kohta jo palaan takaisin Joensuuhun. Tätäkin tuli eilen päiviteltyä kun kävin ystävän luona töiden jälkeen. Olin ostanu teehetkeämme varten Pågenin sitruunamuffinsseja. Ajattelin yllättää mutta yllätyinkin itse kun ystäväni puhui syntymäpäivistään jotka olivat olleet jo kuun alussa.

Ystäväni oli poistanut syntymäpäivätietonsa Facebookista, siksi koko asia oli mennyt minulta täysin ohi. Olen todella huono päivämäärissä ja tällainen puupää tarvitsee Facebookin kaltaisia ilmoittajia milloin on kenenkin syntymäpäivä. Ilman sitä olen pulassa. Nolona tunnustin unohtaneeni mutta onneksi olin tuonut nyt näitä muffinsseja! Ystävääni vain nauratti. Onneksi.

Vielä aiemmin olin ollut tyytyväinen  kuinka muistin yhden ystäväni syntymäpäivän ja älysin jopa laittaa  syntymäpäiväkortin ajoissa. Minun pitäisi ottaa kaikkien kavereiden syntymäpäivät ylös ja kirjoittaa kalenteriin. Ihan niinkun silloin aikaa ennen kuin isä tietokoneen osti. Kun ei tuohon naamakirjaankaan voi näköjään enää luottaa...

Kommentit

  1. Joo, tänne tuli kortti ainakin yllätysajoissa perille, monen vuoden harjoittelun jälkeen ;)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Foliokiharat

Lasange, lasangne

Timo kylässä -Sunnuntai